Україна активно переорієнтовується на інші маршрути постачання палива
Російська агресія зробила неможливим поставки палива до України звичними шляхами. З початком війни уряд взяв курс на радикальну зміну структури імпорту пального.
Про це повідомила перша віцепрем'єр-міністерка – міністерка економіки Юлія Свириденко.
Минулого року Україна імпортувала 82% від усього обсягу споживання пального. Це 9,6 млн тонн. Імпорт здійснювався чотирма видами транспорту: автомобільним, залізничним, морським та трубопровідним, - пояснила вона.
Наразі з усіх доступних шляхів залишився автомобільний, але до війни він забезпечував лише 3% поставок.
Ми активно переорієнтовуємо Україну на інші маршрути постачання. В результаті збільшили об'єми автоперевезення пального у травні до березня у 15 разів, залізничні та річкові – в п'ять разів. Але навіть цього не достатньо, - зазначила Свириденко.
Такі кроки дозволили гарантувати наявність пального на АЗС в березні-квітні, проте у травні очікують значно більше споживання. Крім того, ворог зруйнував паливну інфраструктуру.
Потреба в дизелі на травень складає 254 тис.тонн, її зможемо покрити за рахунок максимальних обсягів імпорту, збільшивши пропускну спроможність автомобільних переходів та залізничного перевантаження, - заявила Свириденко.
Вона підкреслила, що востаннє логістичні проблеми такого масштабу Україна вирішувала у 1943-1944 рр.
Працюємо над вузлами перевантаження на залізниці; будуємо нестандартні логістичні маршрути через порти Чорного моря, Балтики та Адріатики, - розповіла міністерка економіки.
Позитивні сигнали Україна отримала після енергетичного форуму в Варшаві. Так, є усі технічні можливості збільшити перевалку пального через Польщу з 60 до 200 тис.тонн на місяць, сказала Свириденко.
Нагадаємо, раніше дефіцит пального на заправках України обіцяли ліквідувати за сім днів. Однак, черги й досі величезні, а пального на всіх не вситачає.