Ремонт і будівництво доріг на Вінниччині має відбуватись вчасно і якісно
Для нас важливо, щоб ремонт і будівництво доріг в області виконувалися вчасно і якісно…
Про це голова обласної Ради Вячеслав Соколовий заявив 1 липня під час робочої поїздки й ознайомлення з виконанням робіт на об’єктах дорожнього господарства Вінницького району.
Участь у робочій поїздці взяли перший заступник голови обласної Ради Володимир Кістіон, депутати обласної Ради Олександр Хом’як та Володимир Прідолоба, начальник управління виконавчого апарату обласної Ради Василь Броварник. Вони оглянули роботи з капітального ремонту шляхопроводу, транспортної розв’язки, загальної автомобільної дороги державного значення М-21 Виступовичі – Житомир – Могилів-Подільський. Роботи ведуться силами підрядної організації ПрАТ “Хмельницьке ШБУ №56”.
Для нашої держави питання відновлення інфраструктури – надзвичайно важливе, в тому числі й дорожньої мережі. Відзначу, що ідея відновлення дорожньої мережі і початок виконання робіт сягає 2016 року. Реконструкція цієї дороги, М-21, розпочалася у 2018 році, коли Уряд очолював Володимир Гройсман. Це була програма “Капітальний ремонт країни”. Дорога М-21 – це дорога міжнародного значення. Її протяжність понад 400 кілометрів, безпосередньо у Вінницькій області – 186 кілометрів. Приємно, що у 2021 році ця дорога і відповідні об’єкти, розташовані на ній, будуть відновлені, а роботи – закінчені. Поспілкувавшись із виконавцями, зрозумів, що це фахівці своєї справи. Відповідно, буде і позитивний кінцевий результат. Крім цього, як юридична особа виконавці робіт несуть гарантійні зобов’язання, – зазначає перший заступник голови обласної Ради Володимир Кістіон.
В межах Вінницького району передбачено відремонтувати три ділянки автошляху М-21 – загальною протяжністю 13 км. Загалом на це передбачено 503,1 млн грн. Серед об’єктів, які відновлюються, – міст.
Ми побували на об’єкті біля села Сьомаки Жмеринського району, який є транспортною розв’язкою автошляху М-21 та має стратегічне значення. Ця дорога сполучає дві сусідні держави Молдову й Україну. Вона перебувала у жахливому стані. Наразі тут проводяться роботи, і ми вже бачимо відповідний результат, – коментує депутат обласної Ради Олександр Хом’як.
Вячеслав Соколовий також ознайомився з ремонтом автомобільної дороги місцевого значення О-02-06-02 Браїлів-Гнівань. 7 кілометрів цієї дороги було відремонтовано у 2020 році коштом державного дорожнього фонду. Нині ремонтується наступна ділянка автошляху – від Браїлова до Гнівані через Демидівку і Могилівку.
Дороги Вінниччини державного значення – це 2 тис. км, місцевого – 7,5 тис. км. На рік ремонтується приблизно 100 кілометрів доріг місцевого значення. Термін експлуатації такої дороги, згідно із нормами, 15 років. Ця дорога побудована у 1961 році, тобто їй 60 років. І добре, що ми її зараз оновлюємо. Вона – у складі 103 доріг, і згідно із нашою програмою розвитку доріг, включена у перелік ремонту як пріоритетна. Протяжність – 10 км, загальна сума робіт – 117 млн грн. Тендерна процедура дала можливість зекономити близько 3 млн грн, – пояснює начальник управління обласної Ради Василь Броварник.
За його словами, законодавством передбачено, що навантаження на місцеві дороги має бути не більше 24 тонн з одного транспортного засобу.
На цій ділянці дороги, Демидівка – Гнівань, протяжністю 14 кілометрів близько 20% робіт уже виконано. Розширено та укріплено узбіччя, укладено 12 см бетону на нижню підслойку, зверху закріплено асфальтобетоном. Навантаженість на дорогу велика – понад 1000 машин на добу. У Гніванській громаді є два кар’єри й один завод спецзалізобетону, тож ця дорога сильно перевантажена транспортом, – коментує депутат обласної Ради Володимир Прідолоба.
Голова обласної Ради наголошує, що для Вінниччини надзвичайно важливо розвиток дорожньої інфраструктури і якісні дороги. І обласна рада стоїть на позиції, що на Вінниччині мають бути належно відремонтовані усі дороги: як державного, так і місцевого значення, в тому числі й комунальні.
Цими дорогами користуються вінничани. І якісні дорожні мережі – це інвестиційна привабливість, логістика, швидкість перевезення товарів, це безпека пересування громадян, їхнє життя і здоров’я, їхній час. І пам’ятаємо, що дороги будуються за кошти платників податків – українців, вінничан, жителів нашої області, – наголошує Вячеслав Соколовий.
Голова обласної Ради звертає увагу, відновлення і будівництво місцевих доріг відбувається за участі й на умовах співфінансування коштів обласного бюджету і бюджетів територіальних громад.
І ще важливо: не тільки будувати дороги, а й контролювати якість проведення будівельних робіт. Має бути три основних моменти: строки виконання, якість виконання і ціна. І це ми повинні контролювати. Крім цього, те, що ми будуємо, маємо розумно експлуатувати. Великовантажний транспорт в обов’язковому порядку має дотримуватися норм навантаження на вісь, без перевантажень. Контроль за цим мають забезпечувати органи поліції й Укртрансінспекції. Також бажано відійти від людського фактора – має бути електронний контроль. І відповідальність, яка б поставили у рамки усіх, хто користується дорогами, – зазначає Вячеслав Соколовий.
Довідково
Вінницька обласна рада 8 скликання збільшила майже втричі фінансування на відновлення доріг в громадах на 2021 рік. Рішенням обласної Ради передбачено направити максимально дозволені законодавством 20% державної субвенції на ремонт комунальних автошляхів безпосередньо в громадах Вінницької області. Одночасно зменшено обсяг співфінансування з бюджетів громад – із 50% до 15%. Саме така формула допомогла розширити перелік доріг з навантаженням на бюджети громад, які вони зможуть подужати.
Нагадаємо, Ремонтують дорогу Вороновиця - Тиврів - Шаргород.