Як машинобудівна галузь Вінниці вистояла в умовах коронакризи
Коронакриза і економіка. Майже пів року ця тема залишається чи не найактуальнішою у Вінниці. Закриття підприємств на початку пандемії поставило на межу виживання як самі виробництва, так і їхніх працівників. Нині вони оговтуються від небувалого удару. Вже другий тиждень мер міста Сергій Моргунов відвідує заводи, що працюють на території Вінниці. З’ясовує – як відновлюють логістику, поставки комплектуючих, чи мають замовлення і плани подальшого розвитку виробництв.
Вони відкривають двері, змушують працювати кондиціонери, загорятися світло та оживляють двигуни Мерседесів. Вони – це джгути та комплектуючі до авто. І головна їх особливість – запчастини зроблені у Вінниці. Підприємство електричні системи – одне з трьох виробництв, що відкрили у Вінниці впродовж останніх п’яти років. Перша продукцію зійшла з його конвеєра у 2017-му . Відтоді потужності лише нарощували. До березня цього року. В Україну прийшов Ковід. Підприємство не працювало, робітники сиділи вдома.
Виробництво нових автомобілів, а ми виготовляємо запчастини тільки для нових авто – в квітні місяці зменшилося на 92 відсотки – порівняно із квітнем 19-го. Тобто можна сказати що виробництво нових авто в квітні було заморожено. Але після квітня галузь відновлюється ну і ми так само, — сказав в.о. директора ДП «Електричні системи» Володимир Герило.
Вийти з кризи – каже керівник підприємства – вдалося гідно. Людей сам на сам не лишили із загальносвітовою проблемою. Підтверджують його слова і працівники.
Закривали на один місяць, але людям виплачували дві третіх заробітної плати. Ми не сиділи дома за свій рахунок – нам виплачували зарплату, — кажуть працівники.
Наразі виробництво працює майже на повну. Тут понад 1800 робітників. Як пережили коронакризу – розповідають мерові Сергію Моргунову та секретарю міської ради Павлу Яблонському. Керманичі міста приїхали привітати машино будівельників із їхнім професійним святом.
Очільників Вінниці проводять цехами заводу і детально розповідають про його специфіку. Вони уважно все слухають та допитуються про проблеми. І не приховують емоцій, читаючи написи на етикетках готових виробів.
Це є дверка автомобіля А-класу. І що приємно, якщо побачите на етикетці – напис «Зроблено в Україні».
Не просто в Україні, а у Вінниці. Так що у Мерседесі є Вінниця — підкреслив Сергій Моргунов.
Хвалитися не будемо, але в одній машині є від 12 до 15-ти ось таких маленьких виробів.
Коронавірус сильно вдарив по всій бізнесовій сфері міста, – зазначає мер Сергій Моргунов. Декому навіть довелось закрити справу. А старт будівництва першої черги заводу Хед –відтермінували на рік. Найважче - було на початку епідемії.
Однозначно є ті підприємства, які в зв’язку із COVID-19 і карантином у тих чи інших країнах скоротили свої потужності і це викликало скорочення робочих місць. Але це було на початку — ми говоримо про березень, квітень, травень. Поступово динаміка зменшується і почала вирівнюватися, — зазначив Вінницький міський голова Сергій Моргунов.
І люди йдуть і реєструють нові підприємства, як ФОПи. І ми бачимо динаміку – що ця кількість зменшилась спочатку, а потім вийшла на той же рівень, а зараз навіть збільшилась. З приводу роботи індустріального парку – він продовжує працювати. Ми продовжуємо спілкуватися із потенційними інвесторами, — зазначив секретар Вінницької міської ради Павло Яблонський.
Рятівним колом для багатьох підприємців стала антикризова програма «Вінничани важливі». Їх звільнили від частини податків, сплати за землю та оренду комунального майна. Більше того, запровадили компенсацію за кожне новостворене робоче місце. Тож вітаючи машинобудівельників із професійним святом – мер бажає підприємству лише нарощувати потужності. Адже одне робоче місце у цій галузі створює п’ять навколо себе.
З Днем машинобудівельника очільники міста привітали і колектив 45-го експериментального механічного заводу. Це —одне із найстарших виробництв міста. Сьогодні його працівники ремонтують військову техніку для захисників на Сході.