Водійка-наставниця розповіла про роботу транспорту у Вінницькій громаді
Уже понад 100 років комунальне підприємство «Вінницька транспортна компанія» забезпечує пасажирські перевезення у Вінницькій міській територіальній громаді.
Нині понад півтори тисячі працівників підприємства працюють задля того, аби кожного дня громадський транспорт безперебійно виходив на маршрути. Також фахівці «Вінницької транспортної компанії» завжди готові прийняти у свій великий колектив нових працівників.
Уже 18 років Марія Панчук працює у «Вінницькій транспортній компанії». Свій професійний шлях вона почала на посаді водійки тролейбуса, на якій пропрацювала сім років. Наразі пані Марія – водійка-наставниця. Вона навчає та наставляє водіїв, які ще не досягли трирічного стажу кермування тролейбусом.
Я відпрацювала певний час водієм тролейбуса, маю перший, найвищий, клас водіння, а уже згодом пішла на посаду водійки-наставниці. Якийсь час сама навчала водіїв тролейбуса, а зараз я опікаю «молодих» водіїв, у яких стаж роботи не досягає трьох років. У межах роботи я також слідкую, щоб на зупинках був порядок, лінія була у справному стані тощо, – зазначає Марія Панчук.
Професію пані Марія обрала свідомо, адже ще з дитинства вона почала цікавитись цією сферою й твердо для себе вирішила, що стане водійкою тролейбуса.
У мене батько все життя викладав будову тролейбуса і я хотіла бути водієм, але так сталось, що на водіїв беруть з 21 року. Через це мені довелось чекати досягнення цього віку. А уже після того, через центр зайнятості, я пішла навчатись на курси водіїв, – розповідає вона.
Сам по собі процес кермування тролейбусом, на думку пані Марії, легший ніж автомобілем, чи автобусом, тим більше якщо це тролейбуси «Богдан», «Solaris», чи «VinLine», які збирають фахівці «Вінницької транспортної компанії» на базі тролейбусного депо.
Навчитись кермувати тролейбусом не важко, оскільки середня його швидкість по місту всього 15 кілометрів за годину. Людина, яка працює на тролейбусі, з дня у день працює по однакових маршрутах. Тобто лише точно визначені дороги й відхилення, суворо визначене в певних метрах. Тролейбус не може від’їхати далі, він не може завернути не туди, одні й ті самі перехрестя проходить по одній траєкторії. Тобто у нас всі ситуації прогнозовані. Також, у технічному плані, тролейбус легко опанувати, оскільки це як автомобіль з автоматичною коробкою передач: натиснули на одну педаль – він їде, натиснути на іншу – гальмує. Чим сильніший натиск на педаль, тим швидше їде, – зазначає Марія.
Вона підкреслює, що сучасні тролейбуси мають ряд своїх переваг, зокрема вони плавніше набирають та скидають хід, легше гальмують, у них відсутні вібрації та шуми, зручні сидіння та дзеркала, які можна регулювати з кабіни водія.
Ця техніка уже продумана, до того ж були проаналізовані недоліки попередніх моделей, які в нових уже не допустили. Вони легші, менш шумні, а загалом самі машини розумніші. Також нові «Solaris» та «VinLine» не дають відкату назад. Тобто якщо водій цілеспрямовано не їде назад, то тролейбус назад не котиться, там блокуються колеса, – каже вона.
Також Марія Панчук зазначає, що її робота є вкрай важливою для громадян і приносить їй лише задоволення.
У будь-якому випадку міський громадський транспорт є артерією міста. Ми доставляємо всіх на роботу та веземо уже з роботи втомлених людей, веземо молодь на перше побачення та на перші зустрічі, маленьких школярів веземо на перше вересня. Коли був карантин, то транспорт ходив і був дуже потрібний. Так само й під час війни. Як тільки розпочався повномасштабний наступ, громадський транспорт возив людей до потягів, на автобуси, допомагали добратись до близьких. Також як трамвай, так і тролейбус – екологічно чистий транспорт. Вони потрібні для всіх верств населення: починаючи від школярів, закінчуючи пенсіонерами. Дуже велика радість коли їдеш у морози, у тролейбус заходять люди, а в салоні тепло. І ти бачиш, що до кінця поїздки, людина вже зігрілась. Також, коли забігають в тролейбус ховаючись від дощу. Ось так приємно знати, що ти приносиш людям користь, – зазначає пані Марія.
Окрім того, вона додає, що весь великий колектив «Вінницької транспортної компанії» готовий прийняти до себе та навчити нових водіїв.
Ми із задоволенням приймаємо нових людей. Для того, щоб керувати тролейбусом не обов’язково мати посвідчення водія на інші категорії, ми навчаємо людей повністю з нуля. Також наші працівники мають повний соціальний пакет та всі державні гарантії. До повномасштабного вторгнення наш профком видавав путівки на море. Також для дітей працівників підприємства частково оплачують поїздки в літні табори, а для працівників є можливість поїхати в санаторій. Ми готові приймати й навчати нових людей, оскільки чимало наших працівників, зокрема водіїв, зараз захищають Україну на фронті, – зазначає Марія Панчук.
Працевлаштовують водіїв
Наразі «Вінницька транспортна компанія» шукає водіїв трамвая, тролейбуса та автобуса (категорії «D»). Підприємство гарантує офіційне працевлаштування, своєчасну оплату праці та усі види соціальних відпусток.
Нагадаємо, працівники Вінницької транспортної компанії кожного дня докладають великих зусиль, аби транспортний сектор міста працював безперебійно. Наразі транспорт готують до зими. Про це інформують на транспортному сайті Вінниці.