Вінничанка розказала про плюси та мінуси навчання в італійській школі

Вінничанка розказала про плюси та мінуси навчання в італійській школі

14:47 10.08.2022

Вінничанка Марина разом з дітьми виїхала за кордон через війну в Україні. Вона розповіла про плюси та мінуси навчання в іноземних школах, а також — про особливості поєднання навчального процесу з дистанційною українською школою.

Репортерці НВ вінничанка розповіла про те, який формат навчання обрала для своїх дітей, а також поділилася планами на майбутній навчальний рік.

Про обраний формат навчання

Ми з Вінниці. Разом із трьома дітьми виїхали з України ще в березні. Двоє дітей навчаються в початковій школі, а старшій дитині — 10, за українськими мірками вона — в середній школі, вже закінчила четвертий клас. У вересні піде до п’ятого класу, але за італійськими мірками це ще останній рік у початковій школі.

Позаяк із житлом не змогли нормально організуватися, діти пішли до школи аж у травні. Нам допомагав соціальний фонд. Відколи ми вже організувались із житлом, чекали зустріч у шкільному секретаріаті майже два тижні. Це характерно для місцевості, вони самі називають це tempo italiano — розуміють, що вони такі «швидкі».

Після того як ми відвідали секретаріат, нам одразу зателефонували зі школи й ми в той же день пішли знайомитись з обстановкою. У школі, яку нам порекомендували, одночасно є також і відділення для дошколярика, яке не дуже схоже на садочок, бо там немає спалень і ліжечок для сну, проте є іграшки та столи для занять.

Вже наступного дня ми прийшли на перші заняття. В цій школі діти навчаються з 8:00 і приблизно до 15:30. Є обід, але через те, що наші діти тільки приїхали і в них адаптаційний період, нам запропонували залишатися тільки до обідньої перерви і лише два дні на тиждень із шести.

Про українське дистанційне навчання

Ми не поєднували українське та італійське навчання. І навіть тоді, коли ми приїхали, та ще не пішли до школи, теж не поєднували, тому що в моїх дітей був дуже великий стрес від дистанційного навчання ще під час ковіду. У середньої дитини були нервові зриви з цього приводу.

Під час ковіду дитині дуже складно було зосередитися. Він на той момент пішов до першого класу, перша «дистанційка» випала в кінці вересня, бо одна дитина у класі захворіла і звичайно клас пішов на дистанційку. Вересень, тільки початок. А потім вийшли ці гойдалки, що то йдемо до школи, не йдемо. Тобто портфель уже спакований, а раптом: ні, дитино, я тебе зранку будити не буду, ти зранку не йдеш до школи. Він у мене дуже акуратний хлопчик, любить свій порядок. І коли цей порядок порушували, його це бентежило.

Про навчальний процес

Навчання повністю італійською мовою, також організовані курси для тих, хто приїхав — в основному це, звичайно, українці. Дітей з уроків забирають із основного класу в інший кабінет, вчитель там допомагає їм із базовими словами, вони розбираються із вимовою тощо. Перший урок складався з простих речей. Наприклад, їх навчали таким фразам як: «Можна вийти?», «У мене щось болить», «Я голодний», «Я хочу пити», «Мені потрібна допомога», «Дозволь з тобою погратися» та інше.

Наших дітей всі максимально підтримували. У школі є діти також із України, які приїхали трошки раніше, ніж ми. Крім того, є багато дітей, сім'ї яких переїхали в Італію з Молдови давно. Тому діти можуть спілкуватися між собою також російською.

Вінничанка розказала про плюси та мінуси навчання в італійській школі

У школі організовують екскурсії: у травні була поїздка для другого класу, але ми її пропустили, але інша дитина, та, що в четвертому класі, потрапила на автобусну екскурсію в музей. Обід брали з собою — він не надавався, але екскурсія і все інше було оплачено комуною. Це типу міськрада, міський департамент.

Оцінок дітям не ставлять. Англійська мова слабша, ніж була у нашій школі, тому моя дитина, яка в четвертому класі, тут просто цар і бог англійської мови. Її дуже хвалила вчителька за знання. Проте в українській школі нам потрібна була допомога репетитора, там цей рівень був недостатнім.

Про інклюзивний підхід

Що ж до меншої дитини, якій зараз п’ять рочків, то в нього, звичайно, адаптація була найтяжча. Маленька дитина, незрозуміла мова, свій характер. У нього — слабозорість, тож він потребує інклюзії. У школі мене попросили на перший час бути з ним.

На даний момент дитина буде в школі лише до обіду. Там дуже вввічливі, дуже відкриті вчителі. Сказали, що йому буде потрібен персональний супроводжуючий, який зміг би зайняти його так, аби це було і безпечно, і цікаво, і корисно. Тому враховуючи, знову ж таки, tempo italiano, ми підготували документи, зараз очікуємо запису до вузького спеціаліста. Це нормально тут, чекати шість-сім місяців, але позаяк у нас інвалідність, оформлена в Україні, і по дитині видно, що вона не бачить всього, що їй треба, то в неї першочерговий запис із пріоритетністю. Тому ми чекаємо свого запису до офтальмолога лише два місяці, зараз залишився місяць. Для Італії це — надзвичайно швидко.

Крім офтальмолога, який дає висновок про зір дитини, треба ще висновок від психолога, педагога, інклюзивних педагогів. У нас в Україні таке надає ІРЦ, інклюзивно-ресурсний центр. Тут, в Італії, цим займається одна людина, нейропсихіатр. Ми також вже записалися до нього на прийом. Потім будемо дивитися, як комуна відреагує на наш запит щодо персонального вчителя — наставника для дитини.

Про повернення в Україну

Як я вже казала, ми — з Вінниці. Здавалося, що це — більш-менш спокійне місто, але коли туди прилетіло і впало в такому місці, де ми часто буваємо… Це дуже повернуло мене на місце: я зрозуміла, що поки не треба поспішати повертатися, бо не ясно, що буде далі.

Звичайно, ми хочемо повернутися додому. Але в Україну, де буде спокійно. Туди, де не треба переживати, де я не маю з трьома дітьми з температурою ховатись у підвалі — початок повномасштабної війни нас застав із хворобою у двох дітей із трьох.

Нагадаємо, на Вінниччині спеціальна комісія, на чолі з рятувальниками, проінспектувала укриття у закладах освіти в п’ятьох громадах Тульчинського району. Чи є у школах достатня кількість укриттів? На скільки вони відповідають вимогам ДСНС?

Читайте також

Міністр освіти і науки України Оксен Лісовий відвідав Вінницький національний аграрний університет
Міністр освіти і науки України Оксен Лісовий відвідав Вінницький національний аграрний університет
Детальніше
У Вінниці маріупольці можуть пройти курси з перекваліфікації
Завжди хотіла спробувати себе в ролі кравчині: вчителька з Маріуполя пройшла курси перекваліфікації у Вінниці
Детальніше
На Вінниччині провели понад 40 Олімпійських уроків, які об’єднали більше ніж п'ять тисяч учасників
На Вінниччині провели понад 40 Олімпійських уроків, які об’єднали більше ніж п'ять тисяч учасників
Детальніше
У Вінниці дітям з вразливих категорій роздали хромбуки від міста-побратима
У Вінниці дітям з вразливих категорій роздали хромбуки від міста-побратима
Детальніше
Вінничани стали учасниками Європейського регіонального саміту шкільного харчування
Вінничани стали учасниками Європейського регіонального саміту шкільного харчування
Детальніше
Лука-Мелешківський ліцей передав військовим покращені дрони
Лука-Мелешківський ліцей передав військовим покращені дрони
Детальніше