У Вінниці відбувся регіональний форум «Вінниччина інноваційна: людина – освіта – бізнес – урядування»
У Вінницькому молодіжному центрі «Квадрат» 26 березня відбувся регіональний форум «Вінниччина інноваційна: людина – освіта – бізнес – урядування», присвячений питанням розвитку бізнес-освіти.
Основна мета заходу – визначення ключових потреб та можливостей для розвитку регіону, враховуючи людський, технічний і фінансовий потенціал. Учасники обговорили наявну та бажану інфраструктуру для навчання, самореалізації, підприємництва та інновацій, а також шляхи впровадження перспективних проєктів, - йдеться у повідомленні.

Форум об’єднав представників місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, власників та топ-менеджерів бізнес-компаній, представників закладів вищої, фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти, представників місцевих бізнес-об’єднань та бізнес-мереж, освітніх хабів, платформ та ініціатив, а також експертів, науковців та аналітиків у сфері економічної політики та освіти.
Заступник міського голови Андрій Очеретний наголосив, що розвиток людського капіталу є критично важливим для економічної стійкості громади. І Вінниця продовжує активно створювати умови для розвитку освіти та підприємництва, зокрема шляхом реновації інноваційно-технологічного парку «Кристал». Це місце, де бізнес, молодь та освіта зможуть об'єднати зусилля для впровадження нових підходів у навчанні та підприємництві.
Ми бачимо, що традиційні освітні підходи не завжди відповідають швидкості змін у світі. Тому, паралельно з класичною освітою важливо розвивати дуальні програми, які дозволяють студентам отримувати практичні навички паралельно з теоретичними знаннями. Саме такі ініціативи сприятимуть швидшій адаптації до потреб бізнесу, – підкреслив Андрій Очеретний.
Директор Департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку Вінницької ОВА Ігор Цехановський додав, що в цьому ключі необхідна співпраця влади, бізнесу та освіти на всіх рівнях.
В межах форуму відбулися панельні дискусії, серед яких важливим стало питання підвищення продуктивності. Павло Шеремета, професор Київської школи економіки, зазначив, що бізнес має навчатися постійно, оскільки економічне зростання залежить не лише від інвестицій, а й від інновацій та якісної освіти.
Він навів три рішення, які пропонує Світовий банк:
- Інвестиції;
- Інфузія знань через освіту;
- Та нарешті – інновації, які генерують нові продукти, оптимізують виробництво та підвищують ефективність бізнесу.
В Україні низька продуктивність і її треба піднімати через приватно-публічне партнерство. Якщо бізнес не розвивається, він поступово втрачає конкурентні переваги. Саме тому, постійне навчання та адаптація до нових умов є запорукою успіху. І, хочу зазначити, що на відміну від інвестицій, інновації та інфузія мають зростаючу дохідність, – сказав Павло Шеремета, професор з практики Київської школи економіки, амбасадор проєкту «БізОН».
Заступник міського голови Владислав Скальський зауважив, що бізнес-освіта необхідна не лише для успіху окремих компаній, а й для формування стійких економічних екосистем. Кожен бізнес впливає на суспільство, створюючи робочі місця, розвиваючи інфраструктуру, впроваджуючи інновації та підтримуючи соціальні ініціативи. Освічені підприємці здатні будувати бізнеси, які не просто генерують прибуток, а й враховують потреби громади, екологічні виклики та глобальні тенденції. Таким чином, якісна бізнес-освіта допомагає формувати відповідальне підприємництво, що стає драйвером позитивних змін у суспільстві.
Щоб залишатися конкурентоспроможним, потрібно не просто здобувати освіту, а й постійно оновлювати знання. Швидкість змін у світі скорочує період актуальності знань, тому, бізнесу необхідно інвестувати не лише в технології, а й у людей. Це стосується як особистого навчання, так і розвитку команди. Для того, щоб бізнес-освіта мала результати, необхідна готовність до змін, бізнес має також бути готовим до того, що доведеться інвестувати в себе та свою команду час, зусилля, гроші. Треба пам’ятати, що якісна освіта не буває комплементарною, вона не буває дешевою, – зазначив Владислав Скальський.
Керівник проєктів Центру громадської експертизи Любомир Чорній зазначив, що для усунення розриву між освітньою підготовкою та реальними потребами бізнесу, потрібно налагодити ефективну комунікацію між усіма зацікавленими сторонами.
Очікуємо, що завдяки діалогу вдасться створити сучасні навчальні формати, які відповідатимуть викликам ринку, – зазначив він.
До слова, проєкт «БізОН — промоція, трансформація та інклюзивний розвиток бізнес-освіти у вибраних регіонах України» реалізують у Вінницькій, Київській, Одеській та Харківській областях.
Основні завдання включають:
- дослідження актуальних потреб підприємців у професійній підготовці;
- налагодження постійного діалогу між владою, бізнес-спільнотою та освітянами;
- посилення ролі бізнес-об’єднань у розробці навчальних програм;
- підтримку впровадження сучасних підходів у підготовці фахівців (стратегічне планування, інновації, креативне мислення).

Захід відбувся у рамках проєкту «БізОН – промоція, трансформація та інклюзивний розвиток бізнес-освіти у вибраних регіонах України», який реалізує Центр громадської експертизи за підтримки Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні та фінансової підтримки уряду Японії.
Під час панельних дискусій учасники обговорили актуальні питання освітніх потреб українського бізнесу, зокрема підготовку кваліфікованих фахівців, розвиток бізнес-освіти, програми перепідготовки та формування підприємницьких навичок. Також розглянули можливості інвестування бізнесу у розвиток людського капіталу через співпрацю з класичними освітніми закладами. Окрему увагу приділили створенню нових навчальних програм та ініціатив з бізнесом.

Форум пройшов у форматі майданчика для презентації проєктів та ініціатив щодо співпраці бізнесу, закладів освіти й місцевих органів влади, та пошуку партнерів з їх впровадження.
Нагадаємо, у Вінниці відбувся форум «Тиждень добрих справ», співорганізатором якого стала Вінницька міська рада. Захід зібрав близько ста учасників, серед яких представники органів місцевого самоврядування, громадянського суспільства, волонтери, благодійники.