У департаменті адмінпослуг розповіли про безбар’єрність у Прозорих офісах Вінниці
У Вінниці зростає запит на безбар’єрність та доступність. З війни повертається чимало Захисників, зокрема з інвалідністю, тож місто продовжує дбати про зручність для всіх, зокрема і в питанні надання адміністративних послуг.
Так, ЦНАП «Прозорий офіс» Вінницької міської ради активно долучається до національної стратегії безбар’єрного середовища в Україні.
Як зазначають у департаменті адміністративних послуг, вінницькі ЦНАПи постійно працюють над створенням максимально комфортних умов для отримання адміністративних послуг різними категоріями громадян, адже серед їхніх відвідувачів:
- ветерани війни,
- люди похилого віку,
- люди з інвалідністю,
- інші маломобільні категорії населення.
Враховуючи, що ознакою воєнного часу є зростання серед відвідувачів ветеранів війни та членів їхніх родин, у Прозорих офісах впровадили сервіс першочергового обслуговування «Ветеран». Впродовж минулого року цим сервісом у вінницьких ЦНАПах «Прозорий офіс» скористалися понад 5 тисяч учасників бойових дій та їхніх сімей. Послуга дає можливість першочергового обслуговування учасників бойових дій, людей з інвалідністю внаслідок війни, учасників війни, а також членів родин загиблих (померлих) Захисників України.
Крім того, в Прозорих офісах міста працюють помічники ветеранів. На сьогодні це 12 фахівців, які готові надати громадянам усю необхідну інформацію про адміністративні та інші види послуг, які пропонує ЦНАП, за принципом «рівний – рівному».
Також просторі адміністративні будівлі центрального та територіальних відділень облаштовані пандусами, ліфтами та дверима, ширина яких достатня для безперешкодного доступу до приміщення маломобільних вінничан. В приміщеннях облаштовані спеціальні санітарні кімнати, а біля будівель ЦНАП передбачені місця для паркування транспортних засобів для людей з інвалідністю. В холах Прозорих офісів розташовані інформаційні термінали, адаптовані для людей з інвалідністю.
Для якісного та комфортного обслуговування людей з порушенням слуху впроваджений Сервіс Українського товариства глухих – система відеозв’язку з перекладачем жестової мови.
За потреби можна замовити послугу «Мобільний адміністратор» з виїздом адміністратора ЦНАП додому до клієнта. Ця послуга діє у Вінниці з 2016 року. Скористатися нею можуть літні вінничани, люди з інвалідністю та хворі, які за станом здоров’я не здатні самостійно пересуватись. Послуга надається з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 12:30. В її межах можна отримати архівні послуги, консультацію з питань нерухомості, окремі послуги із земельних питань тощо.
Батьки, які мають маленьких дітей, на час отримання адміністративних послуг можуть безкоштовно залишити малюків під наглядом професійного вихователя у дитячих кімнатах ЦНАП.
Як отримати консультацію
Проконсультуватись перед візитом щодо послуг, які надають у ЦНАПах, дізнатись щодо переліку документів та перевірки стану звернення можна за номерами кол-центру: (0432) 65-50-50, (067) 000-266-1, (073) 000-266-1.
Нагадаємо, у Вінниці продовжують працювати над Програмою розвитку безбар’єрного простору Вінницької міської територіальної громади на 2024-2027 роки. Щоб документ був ефективним та став каталізатором позитивних змін у громаді, фахівці департаменту відновлення та розвитку міської ради створили тематичне опитування і запрошують жителів нашої громади дати відповіді на питання, які стосуються вдосконалення підходів до інклюзивності.