Туристичний потік до Вінниці під час карантину впав більш ніж наполовину
Після рекордного 2019 року потік туристів до Вінниці в умовах пандемії знизився на 54 %. Водночас туристичний актив міста зумів швидко адаптуватися до нових реалій в індустрії подорожей.
2020 рік став викликом для всієї світової економіки, яка за останні понад півстоліття пережила найбільше потрясіння, зумовлене глобальною надзвичайною ситуацією. Пандемія COVID-19 з самого початку найсуттєвіше вдарила по сфері подорожей: за даними Всесвітньої туристичної організації, за 10 місяців 2020 року падіння міжнародних прибуттів склало –72 % порівняно з минулим роком і відкинуло галузь до рівня 1990 року.
У Вінниці за 11 місяців порівняно з рекордним 2019 роком відбулося падіння на 54 % в сумі туристичного збору (до 894 тис. грн на противагу майже 2 млн) та кількості ночівель (34,7 тис. на противагу 76 тис.), водночас різкий спад податкових надходжень продемонстрували лише туристичні компанії; готелі, ресторани та музеї зуміли втримати відносну стабільність. Фактично туристичний сезон 2020 року у Вінниці звузився до 3,5 місяців (кінець червня — початок жовтня), з яких лише 2 припали на роботу світломузичного фонтану. Туристична пропозиція міста змогла швидко переорієнтуватися на запити мандрівників в реаліях карантину.
У перші ж тижні карантину туристична галузь шукала формати переходу в онлайн-промоцію та напрацьовувала прийнятні умови для виходу з жорсткого локдауну, - коментує ситуацію директор департаменту маркетингу міста та туризму Вінницької міської ради Олександр Вешелені. - Попри те, що було втрачено найбільш насичені для Вінниці травень і червень, за літні місяці з’явилися нові екскурсійні та розважальні продукти, якими туристи могли наповнити свою мандрівку.
Так, помітно збільшилася кількість дегустацій та гастротурів з акцентом на стравах подільської кухні. Вінницькі гіди запровадили нові формати екскурсій на теплоходах і велосипедах, використавши потенціал рекреаційних та природних зон міста, що особливо популярно в часи карантину. "Хітом сезону" також стали прогулянки територією парку та лікарні імені Ющенка, зокрема у форматі костюмованої екскурсії. Серед вінницьких музейно-виставкових об’єктів новими цікавинками порадували туристів Національний музей-садиба М. І. Пирогова, Музей моделей транспорту, колекцій та мініатюр і Музей вінницького трамвая.
За словами керівника профільного департаменту, 2020 рік зумів згуртувати туристичну спільноту Вінниці через діяльність Туристичної ради при міському голові, затвердження Стратегії розвитку туризму до 2030 року та створення галузевої асоціації гостинності "ХлібСіль". Саме в об’єднанні зусиль влади, громадськості й бізнесу Вінниця може досягти помітних результатів і наростити попит на свої туристичні продукти вже в новому сезоні. Для забезпечення цього процесу затверджено та передбачено фінансування Програми розвитку туризму на 2021—2023 роки з метою якнайшвидше відновити докарантинні показники.
Нагадаємо, У Вінниці розпочав роботу Комітет з впровадження Стратегії розвитку туризму