Туристичний код 2030. Вінницю планують зробити магнітом для туристів
У місті презентували стратегію розвитку туризму на найближчі 10 років.
Реконструкція пам’ятників, історичних місць, відкриття нових музеїв, ресторанів, готелів, а також глибока трансформація туристичної інфраструктури — все це чекає на Вінницю в найближчі 10 років. Перетворення на туристичний центр Подільського регіону покроково прописали в стратегії розвитку галузі.
Це насамперед "massage" об’єднання. Це формування спільних конкурентних туристичних продуктів і створення мережі цікавих туристичних магнітів і якісних сервісів, які дозволять збільшувати потік туристів, їхнє дозвілля і різноманітні форми проведення часу у місті Вінниця, — зазначив директор департаменту маркетингу міста та туризму ВМР Олександр Вешелені.
Унікальні ідеї для реалізації амбітних планів збирали більше року. Спільно працювали експерти міськради, партнери з канадського ПРОМІС і десятки вінницьких підприємців зі сфери гостинності.
Ми хочемо розвивати вінницький аеропорт, інтегрувати міську річку Південний Буг у туристичну галузь. Ми хочемо, щоб місто Вінниця стало подільською родзинкою у вигляді гастрономії, щоб наші гастрономічні страви стали принадою для туристів. Щоб про Вінницю говорили як про локацію, яку хочеться відвідати, — зазначив заступник міського голови Андрій Очеретний.
І зрушення є. Торік місто відвідало майже 80 тисяч мандрівників. Більшість залишилися мінімум на два дні. В результаті бюджет громади поповнився на 2 мільйони гривень.
Почали з’являтися нові екскурсійні маршрути, почали підтягуватися нові гіди, ті, які вже представляють нове покоління. Почала розвиватися мережа не тільки готелів, але й, наприклад, конференц-залів, які дають великі перспективи розвитку ділового туризму. А це все платоспроможні клієнти, відвідувачі нашого міста. Але крім того, туризм – це драйвер розвитку креативних індустрій і збереження спадщини. Тобто, чим більше ми цінуємо свою культурну спадщину, тим більше ми хочемо її показати світові, — зазначив зазначив директор департаменту маркетингу міста та туризму ВМР Олександр Вешелені.
Згідно планів розвиток туризму дозволить не лише зміцнити імідж Вінниці як культурно-історичного центру, а й суттєво впливатиме на її економіку.
Туристична галузь – це в першу чергу підтримка, малого, мікро і середнього бізнесу. Ми сподіваємося, що після того, як добре розів’ється туристична галузь, будуть відкриватися додатково готелі, кафе, працевлаштовуватися люди. І якраз малий і середній бізнеси, які сьогодні є стовпом економіки Європи і світу, буде розширяти свої можливості. Не великі корпорації, а саме малий бізнес, який найбільш присутній в туристичній галузі, — сказав заступник міського голови Андрій Очеретний.
В успішність стратегії вірять і самі представники сфери гостинності, тож вже прораховують можливості «міста фонтанів».
Це розвиток міста і перспективи для в’їзного туризму. Оскільки ми зараз займаємося виїзним туризмом, в майбутньому нам цікавий такий сегмент по в’їзному туризму. Саме з регіонів інших областей і, навіть, закордон. Наприклад, розглядаємо Польщу як один із сегментів по залученню туристів до нашого регіону, — сказав співзасновник туристичного клубу Дмитро Отс.
Громадські обговорення проєкта стратегічного розвитку туризму у Вінниці пройшли успішно. Якщо проєкт отримає схвалення депутатів, то стане частиною перспективного плану розвитку міста.