Сергій Моргунов: для реконструкції вінницького аеропорту необхідна державна підтримка
26 лютого у Вінниці з робочою поїздкою перебуває Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков. Під час візиту він разом з міським головою Сергієм Моргуновим, керівництвом області та народними депутатами відвідали міжнародний аеропорт "Вінниця", де планується реконструкція аеродрому та аеровокзалу. У результаті цих робіт планується, що Центральна Україна загалом і, зокрема, Вінницький регіон мають отримати повністю модернізований сучасний міжнародний аеропорт, який відповідатиме вимогам авіаперевізників та забезпечуватиме комфорт і безпеку для пасажирів.
Міський голова Сергій Моргунов розповів гостям про стан аеропорту та плани по його розвитку.
Аеропорт "Вінниця" був введений в експлуатацію 1982 року. На сьогодні він єдиний в Центральній Україні, і у радіусі 150 кілометрів немає інших аеропортів. Ми прораховуємо, що за рік аеропорт "Вінниця" здатен забезпечувати до 6 мільйонів пасажироперевезень, якщо буде нормальна основна робота авіасполучення як внутрішнього, так і за кордон. Крім того, цей аеропорт може обслуговувати мешканців 10 областей України, тому що Вінницька область унікальна в тому, що межує з 10 областями і з північчю Молдови. І у нас є багато випадків по чартерних програмах, коли мешканцям Молдови краще приїхати у Вінницю через Могилів-Подільський, ніж до Кишинева. Тому перспектива розвитку цього аеропорту досить актуальна. Та важлива у цілях національної безпеки, тому що тут знаходиться штаб Повітряних Сил Збройних Сил України. І по співпраці з НАТО цей аеропорт вже має певні гарні практики, – розповів Сергій Моргунов.
Наразі розроблено відповідну документацію для реконструкції аеродрому. Проєктом передбачено розширення існуючої злітно-посадкової смуги. Після виконання робіт злітно-посадкова смуга буде відповідати ІІ-й категорії посадки ICAO (посадка в умовах обмеженої видимості). Також у рамках проєкту передбачається розширення існуючого перону для безпечного розміщення й самостійного маневрування повітряних суден і перонної техніки.
На сьогодні протяжність смуги – 2,5 кілометри, ширина – 43 метри. Вже зроблена проектна документація на її реконструкцію, проведено всі тендерні процедури, державну експертизу і навіть визначено Генерального підрядника. Плануємо розширити смугу до 45 метрів, що дасть можливість посадки літаків класу Boing всіх модифікацій від 737 до 800 та Airbus A320. Смуга буде зроблена з бетону, а не асфальту, адже якщо робити з асфальту, то вона потребуватиме капремонту через сім років. Бетон витримує більше навантаження, і ми зможемо робити по два-три рейси в день. Я хочу подякувати Голові Верховної Ради, Уряду і Президенту України, що у державному бюджеті на сьогодні передбачені кошти на першу чергу реконструкції аеродрому в розмірі 604 мільйони гривень. На сьогодні сама злітно-посадкова смуга є власністю територіальної громади міста Вінниці. Ми беремо на себе зобов'язання, що якщо держава вкладає ці кошти - після завершення реконструкції і введення в експлуатацію злітно-посадкової смуги, ми її передамо у державну власність, – зазначив міський голова.
Щодо реконструкції будівлі аеровокзалу КП "Аеропорт Вінниця", то на сьогодні місто практично завершило виготовлення Проектно-кошторисної документації щодо реконструкції аеровокзалу. На сьогодні він може приймати сто людей на годину, а планується до 600 за годину і можливість приймати два борта одночасно. Проект передбачає і задоволення міжнародних вимог відносно безперешкодного обслуговування пасажирів з інвалідністю: ліфт на другий поверх після реєстрації на рейс для вильоту, а також ліфти та пандуси для виходу на посадку із зони вильоту.
Проект до цього часу повністю реалізовується за кошти місцевого бюджету. Окрім розробки проектно-кошторисної документації створено віртуальну модель аеровокзалу після реконструкції для можливості його віртуального відвідання та демонстрації потенційним інвесторам, кредиторам та авіакомпаніям ще до початку будівельних робіт.
У першому кварталі поточного року планується подання проекту на державну експертизу. Для забезпечення фінансування реконструкції аеровокзалу Вінницькою міською радою ведуться перемовини з банками для отримання кредитування на реалізацію даного проекту, або – як альтернатива – з потенційними профільними інвесторами для фінансування проекту за механізмами державно-приватного партнерства.
В січні 2020 року було підписано меморандум з Агенцією державно-приватного партнерства при Мінекономрозвитку, спільно з якою ведеться розробка пакету документів й плануються заходи із залучення інвесторів.
У бюджеті на 2021 рік закладені 604 мільйони гривень на реконструкцію аеродрому. Загальна вартість – більше півтора мільярда. Я сподіваюсь, що ми зможемо це зробити, але багато залежить від виконання бюджету, а тут відповідальність спільна: і наша, і місцевої влади, і держави загалом. Сьогодні приділяється багато уваги місцевим аеропортам, і Вінниця також стоїть в пріоритетному переліку. Я сподіваюся, що ми зможемо виконати ті завдання, які для себе ставила держава щодо розвитку авіасполучення між містами України. Злітно-посадкова смуга аеропорту "Вінниця" не дозволяє приймати ті повітряні судна, які фактично є головними – Boing тощо, і кількість злетів і посадок тут також обмежена. Тому будемо працювати в цьому напрямку. Будемо намагатись допомогти у тих питаннях, які залежать від нас. Я впевнений, що колеги так само налаштовані. Ви ж знаєте позицію щодо реставрації цього об'єкту, рік тільки почався, кошти передбачені в Спеціальному фонді і я впевнений, що в цьому зацікавлені також і Президент держави і Кабінет Міністрів України. Тому спільно будемо шукати вихід з цієї ситуації, головне, щоб було наповнення бюджету, – каже голова Верховної Ради України Дмитро Разумков.
Нагадаємо, Яка доля чекає на аеропорт «Вінниця»