"Роботодавці не мають боятися змін": як адаптувати простір для людей із порушенням зору
«Роботодавців треба стимулювати до того, щоб вони не боялися придумати розумні пристосування для адаптації робочого місця для людей з порушенням зору», - говорить керівниця відділу реабілітації людей з порушенням зору центру «Поділля».
У день білої тростини до студії ТЕЛЕРАНОК СВІТАНОК завітали Артем Бондарев – ветеран російсько-української війни та Юлія Бабаєва — керівниця відділу реабілітації людей з порушенням зору центру «Поділля».
Цей день нагадує про необхідність створювати умови, щоб люди з порушеннями чи з повною втратою зору відчували себе включеними в життя, мали доступ до інформації, рівні можливості навчатися, заробляти, відпочивати.
Існує безліч стереотипів навколо незрячих людей. Багато хто переконаний, що люди, які втратили зір не можуть повноцінно функціонувати у суспільстві. Це не так! Більшість із них займає буденні для нас професії: юристи, психологи, програмісти, оператори кол-центрів, масажисти. Важлива умова – адаптувати ринок праці для людей з порушенням зору. Насправді це не так важко. Але дуже допоможе багатьом відчути себе повноцінним членом суспільства з рівними можливостями.
Чудовими помічниками для людей з порушенням зору є собаки-поводирі. Вони допомагають орієнтуватися в просторі, обходити перешкоди, попереджають про небезпеку та навіть кличуть про допомогу. Поширені породи для цієї непростої місії — ротвейлер, німецька вівчарка, лабрадор-ретривер, різеншнауцер.
Собак-поводирів навчають у два етапи – спочатку майбутній помічник приблизно рік проживає в родині, щоб призвичаїтись до оточення та людей, а вже потім тварину готують на курсах. Для людей з порушенням зору, чотирилапі друзі – це надійні партнери та члени сім’ї. Адже, вони виконують не тільки свою професійну роль, але й чудово розвантажують емоційно, люблять обійматися та проводити вільний час поряд зі своїм господарем.
Нагадаємо, у Вінниці вперше організували табір для реабілітації ветеранів з порушенням зору на базі ВНМУ ім. М. Пирогова. В ньому учасники з різних регіонів України навчалися орієнтуватися у просторі, самостійно пересуватися містом, вести побут, користуватися комп’ютером, а також готувати їжу та обслуговувати себе.