На яких вінницьких магістралях водії можуть підхопити "зелену хвилю"
У Вінниці на чотирьох магістральних вулицях працює "зелена хвиля". Це вулиці Київська, Келецька, Немирівське та Хмельницьке шосе. Тестові режими вже позаду. І тепер, якщо водії "впіймали" зелену хвилю, подолати маршрут від вулиці Київської до Немирівського шосе можна за 17-20 хвилин. А це – економія пального, зменшення часу в дорозі та стабільніший швидкісний режим.
Підхопити хвилю в масштабному розумінні - це коли автівка проїздить хоча б кілька перехресть на зелений. Та навіть при надточних розрахунках, ремонти на дорогах, водії порушники, аварії, та перевищення швидкості - збивають з ритму. Вінниці знадобилось два роки вивчень, обчислень, дослідження щільності автомобільного потоку, пропускної здатності перехресть. Складна математика в результаті дала вражаючий результат, врахована кожнісінька секунда.
Після того, як запрацювала зелена хвиля, від Київської до Немирівського шосе можна доїхати за 17 хвилин, тоді як раніше це займало до 40 хвилин, - розповідає в.о. вінницького КП "СМЕД ОДР" Сергій Чернов.
А так виглядають зелені хвилі на моніторі комп’ютера в серці управління автоматизованою системою керування дорожнім рухом. Все контролює програма. Втручання людини мінімальне, лише за потреби реагування на надзвичайні ситуації.
Тут виведена циклограма роботи об’єкта, і в режимі реального часу ми бачимо напрямки пішохідні та транспортні, - говорить інженер КП "СМЕД ОДР" Євген Догадов.
Яке воно, розумне перехрестя, вдало демонструє Площа Гагаріна: тут не просто почергово вмикаються світлофори. Їхня робота змінюється в залежності від часу доби. Амбітною для Вінниці реорганізацією дорожнього руху на Гагаріна вдалось розв’язати одвічний конфлікт пішоходів, приватного та громадського транспорту. Тут встановили делініатори, нанесли нову розмітку, перемістили переходи і як ніде маємо 24 світлофори.
Хвилювались, чи запрацює, чи правильні розрахунки, чи не буде пробок. Тривалий час був тестовий режим, враховувались всі моменти транспортної компанії водіїв методом спостереження. Неодноразово виїжджали в ранішній час, в час пік. Вносились певні корективи. На сьогоднішній день можна сказати, що проект вдався. За два місяці – жодної ДТП, Вінниці є чим пишатись, - говорить в.о. вінницького КП "СМЕД ОДР" Сергій Чернов.
І процес триває - на майбутнє у місті планують на світлофорних об’єктах встановлювати детектори транспорту. Це пристрої, які рахують автівки, що під’їжджають до стоп лінії. І рішення, на який час ввімкнути зелений сигнал, приймається автоматично.
Нагадаємо, Після тестового періоду світлофори на площі Гагаріна запрацювали в оптимальному режимі