На скільки подорожчає проїзд?
Тримались скільки могли, але ресурси вичерпали. Вінницька транспортна компанія звернулась до міської ради з проханням підвищити вартість проїзду у муніципальному транспорті.
Адже 4, 5 грн, які платять пасажири сьогодні вже давно не покривають витрат підприємства. Ще в 2018-му, за розрахунками транспортників, квиток у трамваях і тролейбусах мав би коштувати 5.5 гривень, і 8 гривень - в автобусах.
А це ж іще до пандемії та карантинних обмежень. За півтора року вони завдали нищівного удару підприємству. Пасажиропотік у Вінниці зменшився на понад 60%. Та й з боку держави – жодної підтримки. За електроенергію транспортна компанія платить як промислове підприємство, а вартість електроенергії постійно зростає, та й перевезення пільговиків урядовці не компенсують.
Виживає компанія лише завдяки фінансовій підтримці вінницької міськради, констатує її гендиректор Михайло Луценко. І якщо вартість проїзду в громадському транспорті не переглянути ситуація наблизиться до критичної та призведе до занепаду рухомого складу.
Люди бачать сам транспорт, але ж є ще багато усього, що забезпечує його роботу. Мова про стан колій, стан електромережі, стан підстанцій кабельної мережі. Всі ці складові впливають на стан роботи транспорту на лінії. Транспорт не можна обманути. Він потребує того ремонту, який передбачений регламентом обслуговування. Якщо потрібно поміняти мастило, його треба міняти… Якщо протектор з’їдений, його треба міняти… Якщо бандаж може лопнути, його треба міняти, - пояснює Михайло Луценко генеральний директор КП “Вінницька транспортна компанія”.
Тож за розрахунками транспортників, вартість проїзду в трамваях і тролейбусах має коштувати 15-ть гривень за електротранспорт та 18-ть в автобусах. В обґрунтуванні, яке подали до мерії зазначають – врахували й зарплату працівників, й вартість запчастин, які подорожчали вдвічі, необхідність модернізації колій, рухомого складу, в тому числі й випуск власних трамваїв та тролейбусів, які дозволяють розширювати мережу громадського транспорту Вінниці. Всі розрахунки надійшли до департаменту економіки міськради, де кожну цифру ретельно аналізують.
Однозначно можу сказати, що такого розміру тарифи не будуть затверджені. Ми розуміємо, що платоспроможність населення є набагато нижчою, тому будемо шукати баланс інтересів населення та транспортної компанії. Наші розрахунки показують, що ми можемо вийти на новий тариф у 8 гривень, єдиний тариф для електротранспорту та автобусного транспорту, - говорить директор департаменту економіки і інвестицій Вінницької міськради Максим Мартьянов.
Нагадаємо, безготівкова оплата проїзду в маршрутках.