Майбутні водії вінницьких трамваїв і тролейбусів здають залік — вже виїжджають у місто

Майбутні водії вінницьких трамваїв і тролейбусів здають залік — вже виїжджають у місто

12:47 21.11.2024

У Вінницькій транспортній компанії триває навчання та набір водіїв трамваїв і тролейбусів. «Студенти» вже пройшли та успішно здали в автошколі теорію щодо правил дорожнього руху, технічної експлуатації громадського транспорту, а потім закріпили її на практиці.

Днями стартувала здача навчальних заліків на лініях.

Предмет «Правила технічної експлуатації» налічує 50 годин. Вивченню предмета претенденти у водії виділяли по чотири години щодня. Вони вивчали контактну мережу, колійне господарство, види зупинок та кінцевих пунктів. Опановували організацію руху, ремонти та технічне обслуговування трамвая. Цього разу одночасно навчання проходили 3 водії тролейбуса та 5 водіїв трамвая, з них 6 жінок та двоє чоловіків, – розповідає викладач навчального комбінату Андрій Мороков.

Стартувало навчання у вересні. Наразі ж учні знайомляться з майбутньою роботою вже в кабіні водія.

Щоправда, замість пасажирів в салоні вагона – компетентна та професійна комісія. До її складу увійшли викладачі, кермувальниці трамваїв, майстри трамвайного депо.

Майбутні водії вінницьких трамваїв і тролейбусів здають залік — вже виїжджають у місто

Бажання отримати фах водія та водійки громадського транспорту у групі виявили 5 хлопців та дівчат. Серед них Ліна Ярмолинська. Дівчина за спеціальністю архітектор, втім, кермо трамвая, каже, вабить більше, ніж проєктування міського простору.

Мене завжди вабила залізниця, але потяг – то для мене поки ще щось недосяжне. Тому обрала для себе, на початок, трамвайну колію і вагон. Я усвідомлюю, що це відповідальна робота, серйозна, дещо складна та впевнена, що з мене буде гарна водійка. Маю досвід за кермом легкового автомобіля, тому це вже гарний плюс. Під час теорії закріпили техніку безпеки, будову трамвая, вчили чисельні назви зупинок, також, що треба бути ввічливими із пасажирами. Домашнє завдання виконувала відповідально. Багато нового і цікавого для мене, зокрема, я не знала, що трамвай самостійно підсипає собі пісок в юз, – розповідає Ліна Ярмолинська, претендентка у водійки трамвая.

Сьогодні дівчина руками міцно тримає кермо, а ноги – на гальмах. Під час зупинки оголошує її назву та попереджає пасажирів про відкидну сходинку та просить бути обережними.

Правильно рушити, пригальмувати, десь проїхати накатом, зменшити чи збільшити швидкість. Все це потрібно було виконати досконало. Мені вдалося здати залік з першого разу, – радіє дівчина.

Поряд, за кожним рухом учня, спостерігає фахівець із досвідом.

Майбутні водії вінницьких трамваїв і тролейбусів здають залік — вже виїжджають у місто

Надія Богдан працює начальницею трамвайного маршруту. За спиною жінка має багаторічний досвід за кермом електротранспорту. Тож, ділиться ним з учнями.

Це професія саме за покликанням, людина має відчувати що це дійсно те, чим вона хоче займатися, тому що це дуже важка та відповідальна робота. Робочий день водія громадського транспорту починається о 5-й годині ранку, о 5:15 трамвай вже виїжджає на лінію. Погодні умови теж впливають на важкість роботи, в спеку в кабіні дуже жарко, а взимку навіть якщо все засипано снігом водії все одно повинні виїжджати на маршрут. В роботі водія надважлива безпека. Водій повинен завжди контролювати, щоб нічого зайвого не було на коліях, пам’ятати про правила дорожнього руху не лише трамвая, а й слідкувати за рухом інших транспортних засобів, пам’ятати про безпеку перехожих та безпосередньо пасажирів. Важливо, щоб і водії авто та перехожі теж не забували пропускати трамвай, не підходити близько до колій, пам’ятайте що трамвай це величезна конструкція вага якої понад 20 тонн поважайте працю водіїв та дбайте про власну безпеку, – розповідає начальниця маршруту «Залізничний вокзал» по трамваю Ніна Богдан.

Після проходження іспитів в регіональному центрі та отримання посвідчень водіїв відповідної категорії, майбутні фахівці пройдуть стажування на міських маршрутах. А вже тоді, підготовлені кермувальники будуть допущені до роботи у Вінницькій транспортній компанії.

Нагадаємо, протягом вересня-жовтня спеціалісти компанії Info Sapiens вивчали транспортні потреби вінничан під час пересування містом. Дослідження організували фахівці Агенції просторового розвитку у тісній співпраці із фахівцями з Карлсруе.

Читайте також

Вінницьким громадам передали шість нових шкільних автобусів
Вінницьким громадам передали шість нових шкільних автобусів
Детальніше
У Вінниці відкрили три класи безпеки новий рівень навчання для дітей
У Вінниці відкрили три класи безпеки: новий рівень навчання для дітей
Детальніше
Вінницькі студенти здобули 24 дипломи на Всеукраїнських змаганнях з робототехніки
Вінницькі студенти здобули 24 дипломи на Всеукраїнських змаганнях з робототехніки
Детальніше
Смарагдовий світлофор, а не зелений Андрій Сорокін роз’яснив деталі
"Смарагдовий" світлофор, а не зелений: Андрій Сорокін роз’яснив деталі
Детальніше
Індивідуальні номерні знаки на авто скільки коштує така послуга і що найчастіше обирають водії
Індивідуальні номерні знаки на авто: скільки коштує така послуга і що найчастіше обирають водії
Детальніше
Безпека понад усе в ліцеях Вінниці відкрили ще два класи безпеки
Безпека понад усе: в ліцеях Вінниці відкрили ще два класи безпеки
Детальніше