Легші та надійніші: у Вінниці встановили нові чавунні люки на одній з центральних вулиць міста
В громаді розпочали вивчати нові підходи та європейські технології до ремонту люків. З використанням сучасних сумішей замість традиційного бетонування, оновили перші каналізаційні та водопровідні люки на одній з вулиць міста.
Саме по каналізаційному та водопровідному господарстві у Вінниці найбільша кількість люків, які потребують заміни, тому й почати вивчення нових технологій в цій сфері вирішили саме з них.
Трохи краща ситуація в тепловому та шляховому господарствах. Але загалом заміни потребують близько половини усіх люків в місті. Проаналізувавши з якою періодичністю замінюються люки у нас і як до цього питання підходять в інших містах, і не лише в Україні, а й за кордоном, ми знайшли підприємство, яке готове поділитися новими технологіями та має позитивний досвід роботи в регіонах, - розповідає заступник директора департаменту міського господарства міськради Ігор Розборський.
Лише по “Вінницяоблводоканалу” щорічного оновлення потребують приблизно 600 люків. А загальна кількість люків, якими опікується підприємство складає близько шести тисяч.
Перші люки за новою технологією встановили на вулиці Миколи Оводова. Новими антивандальними люками замінили старі, які просіли з часом. Роботи стартували приблизно о 9:40, а ближче до 13:00 по відремонтованих ділянках уже поїхали авто.
Замість традиційного бетонування в процесі робіт використовується спеціальна суміш. Вона застигає за лічені хвилини. Далі ділянка асфальтується й уже приблизно за годину рух проїжджою частиною відновлюється.
Такий підхід до ремонту люків може стати важливим кроком у підвищенні ефективності інфраструктурних робіт у містах. Використання нових технологій дозволяє значно скоротити час обмежень для руху та якість життя у міському середовищі, - каже Ігор Розборський.
Цю суміш можна використовувати як разом новими люками нашого виробництва, так і з іншими. Встановлені люки безшумні при наїзді на них та антивандальні. Також ми встановили один так званий плаваючий люк, він запресовується в асфальт та “живе” разом з дорогою і не несе навантаження на плиту перекриття та колодязь люка, - розповідає представник компанії-виробника Сергій Власюк.
Він переконує, що такі люки мають гарантійний термін експлуатації в 5 років, але на практиці можуть стояти десять та більше років.
Це досить непогано, якщо враховувати, що нині ми використовуємо полімер-пісчані люки, термін використання яких зазвичай складає близько двох років, залежно від погодних та експлуатаційних умов, - зазначає представник “Вінницяоблводоканалу”.
Таким чином, як зазначають в департаменті міського господарства, використання нового підходу до ремонту люків дозволить зменшити періодичність їх ремонту та відтак і витрати на їх обслуговування.
За встановленими люками деякий час спостерігатимуть як вони себе зарекомендують. Фахівці дивитимуться чи використання нової суміші не призведе до просідання люків, вивчатимуть чи зручно ними користуватися під час виконання аварійних та ремонтних робіт на мережах. При позитивних результатах, ці люки та технології швидко застигаючої суміші застосовуватимуть і на інших ділянках, і не лише фахівці "Вінницяоблводоканал", а й інших комунальних служб міста.
Нагадаємо, фінансове забезпечення щодо утримання доріг від держави нині недостатнє. У Вінниці провели нараду, аби розв'язати проблеми доріг Вінниччини.