Чи є правила для водіїв електросамокатів та яка відповідальність за створення аварійних ситуацій?
В Україні електросамокати стають все більше популярними. Це зручний та швидкий засіб пересування містом. Проте досі невирішеним залишається питання порушення правил дорожнього руху їхніми користувачами. Бо хоча самокати визначено як транспортний засіб, проте не внесено зміни до правил дорожнього руху.
Торік президент України Володимир Зеленський підписав закон №8172, відповідно до якого електросамокати та інший легкий електротранспорт визначено як транспортні засоби. Раніше їхніх користувачів прирівнювали до пішоходів. Але досі зміни до правил дорожнього руху так і не внесені. А влада на місцях, не має повноважень, щоб врегулювати ситуацію.
Начальник відділу організації дорожнього руху та міської мобільності Богдан Черановський каже:
На законодавчому рівні держава дала лише два визначення, що таке низько швидкісні і легкі транспортні персональні електрозасоби. Це те, що ми звикли називати електросамокати. Правилами дорожнього руху не визначено, де вони мають рухатися. Не має жодних обов’язків і відповідальності для користувачів таких транспортних засобів.
Проте притягнути користувача електросамоката до відповідальності за наїзд на пішохода чи створення аварійної ситуації все ж можна, каже адвокатка Жанна Грушко.
За пошкодження майна чи інших транспортних засобів передбачена адмінвідповідальність. У випадку травмування людини — кримінальна. У Вінницькій міській раді в жовтні 2022 року було підписано меморандум з операторами прокату самокатів. Відповідно до нього на цих транспортних засобах встановлено обмеження максимальної швидкості - 20 км/год. А у парках, пішохідних зонах, поблизу зупинок і на тротуарах - 15 км/год.
Нагадаємо, у Вінниці двоє хлопців рухаючись на електросамокаті наїхали на дитину. Інцидент стався у парку "Хімік", коли дівчинка вибігла за м’ячем. Момент зіткнення зафіксували камери ситуаційного центру.