Чи очікувати Вінниці на високошвидкісне сполучення з Києвом
Високошвидкісне сполучення — дуже дорогий проєкт. Про це в ефірі Громадського радіо сказав заступник міністра фінансів України Олександр Кава.
Будівництво одного кілометра високошвидкісної колії вартує від 15 до 25 млн доларів. Тобто, наприклад, залізниця протяжністю у тисячу кілометрів вартуватиме близько 20 млрд доларів. А це майже половина річного держбюджету України, - каже він.
За його словами, окуповуватися такий проєкт буде значно довше, аніж 100 років.
В Україні немає такого пасажиропотоку, який був би доцільним для високошвидкісного руху. Для того, щоб високошвидкісна лінія мала якусь раціональність, добовий пасажиропотік на такій лінії має складати не менше 15 тисяч пасажирів в обидвох напрямках. У нас, на жаль, таких напрямків поки немає, - каже Олександр Кава.
Він зазначає, що доцільніше було б тестувати високошвидкісний рух на невеликих ділянках: як Київ - Вінниця чи Київ - Полтава.
З сусідніх країн Східної та Центральної Європи лише у Польщі поїзди їздять зі швидкістю 200 км/год, тобто з вищою, ніж в Україні. А у Чехії, Угорщині, Словаччині максимальна швидкість така ж, як і в Україні — 160 км/год. Наприклад, у Румунії, яка вже кілька років є членкинею ЄС, максимальна швидкість поїздів складає лише 120 км/год. При цьому ці країни поки що не готують жодних проєктів із високошвидкісного сполучення, - додає чиновник.
Нагадаємо, “Укрзалізниця” запустила додаткові потяги до 8 березня, у т.ч. через Вінницю.